مدیریت سرمایه در گردش و سودآوری در ادوار تجاری

مریم دولو؛ فاطمه بسطامی؛ محمدحسین میرزا علی طهرانی

دوره 24، شماره 13 ، فروردین 1396، ، صفحه 181-204

https://doi.org/10.22067/pm.v24i14.53286

چکیده
  هدف پژوهش حاضرآزمون تأثیر مدیریت سرمایه در گردش بر سودآوری در ادوار مختلف تجاری (رونق و رکود) است. جهت آزمون رابطه فوق از روش رگرسیون داده‌های تابلویی استفاده می‌گردد. برای این منظور، نمونه‌ای مشتمل بر 251 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال‌های 1380 تا 1392 مورد بررسی قرار می‌گیرد. نتایج حاکی از آن است که مادامی که از بازده ...  بیشتر